Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Wójt Gminy Przemyśl ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i przeciwdziałania przemocy w 2025 roku

Utworzono dnia 10.06.2025

 

Wójt Gminy Przemyśl

ogłasza otwarty konkurs ofert

 

na wsparcie realizacji zadania publicznego z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i przeciwdziałania przemocy

w 2025 roku

  1. Podstawa prawna konkursu:

 

Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 32, art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 571) i rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu ds. Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018r. poz. 2057) oraz Uchwały Rady Gminy Przemyśl Nr LXXII/526/2023 z dnia 28 grudnia 2023r. w sprawie przyjęcia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii w Gminie Przemyśl na lata 2024-2026.

 

  1. Konkurs adresowany jest do:

 

1/ organizacji pozarządowych w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,

2/ innych podmiotów wskazanych a art. 3 ust. 3 ww. ustawy.

 

  1. Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych do realizacji tego zadania:

 

  1. Przedmiotem konkursu jest prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej wśród dzieci i młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem lokalnych inicjatyw i przedsięwzięć środowiskowych oraz szkolnych o charakterze profilaktyki uniwersalnej i zintegrowanej, w ramach organizacji wypoczynku wakacyjnego dla dzieci i młodzieży na terenie Gminy Przemyśl, adresowanych do rodzin/mieszkańców Gminy Przemyśl zgodnie z Gminnym Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Przemyśl na lata 2024-2026 w okresie VII-IX 2025r.

  2. W ramach zadania mogą być realizowane;

1/ profesjonalne programy profilaktyczno-edukacyjne w szkołach oraz lokalne kampanie profilaktyczne,

2/ inicjatywy i przedsięwzięcia środowiskowe oraz szkolne propagujące zdrowy styl życia; o charakterze organizacji pożytecznie spędzonego wolnego czasu z elementami edukacji oraz profilaktyki w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom psychosomatycznym i behawioralnym oraz przeciwdziałania przemocy,

3/ inicjowanie i wspieranie działań podejmowanych przez organizacje trzeźwościowe,

społeczność lokalną, parafie, szkoły - zmierzających do organizacji imprez edukacyjnych

i trzeźwościowych dla dzieci, młodzieży i dorosłych integrujących lokalne środowiska,

4/ zakup nagród i materiałów na konkursy oraz materiałów dydaktycznych do

przeprowadzenia zajęć profilaktycznych,

  1. Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania w 2025 r. w preliminarzu Gminnego Programu Profilaktyki, Rozwiazywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii – 45 000,00 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy zł).

 

  1. Zasady przyznawania dotacji

 

  1. Dotacja zostanie przyznana na podstawie wybranych ofert i zawartych umów, a następnie przekazana na rachunek bankowy wskazany przez oferentów.

  2. Dotacja może być przyznana jedynie na dofinansowanie zadań, o których mowa w ogłoszeniu konkursowym.

  3. Dofinansowanie nie może przekroczyć 85% całkowitych kosztów zadania. Podmiot ubiegający się o dofinansowanie musi wykazać co najmniej 15% wkład własny składający się z wkładu finansowego lub osobowego, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków.

  4. Z dotacji przyznanej w ramach niniejszego konkursu, w szczególności nie mogą być pokrywane wydatki:

a/ poniesione przed podpisaniem umowy,

b/ niezwiązane bezpośrednio z realizacją danego zadania.

  1. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.

  2. Wybór oferty nie gwarantuje przyznania środków we wnioskowanej wysokości; może być ona skorygowana w ramach negocjacji dot. zakresu, form i kosztów zaproponowanego projektu.

  3. Zastrzega się możliwość rozdzielenia przeznaczonej kwoty dotacji pomiędzy kilku oferentów. Wysokość dotacji określona będzie każdorazowo w umowie.

 

  1. Termin i warunki realizacji zadania:

 

  1. Zadanie musi być zrealizowane w terminie do 30 września 2025r. Szczegółowy harmonogram realizacji zadania określa oferent.

  2. W ramach realizacji zadania podmiot powinien w szczególności realizować profilaktykę uzależnień dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym zgodnie z Gminnym Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Przemyśl na lata 2024-2026.

  3. Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi przepisami i standardami, w zakresie opisanym w ofercie, z uwzględnieniem ewentualnej aktualizacji.

  4. Szczegółowe warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie.

  5. Oferent w terminie przewidzianym umową przedstawia sprawozdanie z wykonania zadania publicznego wg. Wzoru stanowiącego załącznik Nr 5 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu ds. Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018r. poz. 2057).

 

  1. Termin i warunki składania ofert:

 

  1. Oferty należy składać w formie pisemnej na formularzu stanowiącym załącznik Nr 1 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu ds. Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018r. poz. 2057) do dnia 30 czerwca 2025r. – godz. 12.00 w Urzędzie Gminy w Przemyślu, ul. płk. M. Borelowskiego 1, 37-700 Przemyśl, z dopiskiem „Konkurs Ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego z zakresu profilaktyki i przeciwdziałania uzależnieniom w 2025r.”. Oferty należy składać w zaklejonych kopertach z oznaczeniem podmiotu składającego ofertę.

  2. Oferty mogą zostać przesłane pocztą na adres Urząd Gminy w Przemyślu, decyduje wówczas termin wpływu do urzędu.

  3. Oferty złożone po terminie zostaną zwrócone oferentowi bez rozpatrzenia.

  4. Do ofert należy dołączyć następujące załączniki:

a/ aktualny odpis z rejestru lub odpowiedniego wyciągu z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących,

b/ aktualny statut,

c/ oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami konkursu i o nie prowadzeniu postępowania egzekucyjnego wobec podmiotu ubiegającego się o dofinansowanie,

d/ pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli (w przypadku gdy umowę będą podpisywały osoby inne niż uprawnione do reprezentacji zgodnie ze statutem i odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego).

e/ klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku ze złożeniem oferty na realizację zadania publicznego.

WW. załączniki stanowią integralną część oferty.

 

  1. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wybory oferty.

 

  1. Warunkiem dokonania oceny merytorycznej ofert jest spełnienie wymogów formalnych:

a/ złożenie oferty w wyznaczony w ogłoszeniu sposób i ustalonym terminie,

b/ złożenie oferty we wskazanym miejscu,

c/ złożenie oferty przez podmiot do tego uprawniony, którego działalność statutowa zgadza się z zakresem zadania publicznego, będącego przedmiotem konkursu (potwierdzone odpowiednim zapisem w statucie),

d/ złożenie oferty na właściwym formularzu,

e/ dołączenie do oferty wszystkich wymaganych załączników,

f/ opieczętowanie oferty i podpisanie jej przez osoby do tego uprawnione, które zgodnie z postanowieniami statutu lub innego aktu upoważnione są do reprezentowania oferenta na zewnątrz i zaciągania w jego imieniu zobowiązań,

g/ złożenie oferty realizacji zadania zgodnego z celami i założeniami konkursu,

h/ zadeklarowanie wymaganego wkładu własnego lub wkładu osobowego (w tym pracy społecznej lub świadczeń wolontariuszy).

  1. Kryteria merytoryczne wyboru najkorzystniejszej oferty:

A/ możliwości realizacji zadania (w tym: realności realizacji działań przy zaproponowanym harmonogramie, adekwatności do planowanych działań i kosztów, trwałości, oddziaływanie społeczne i profilaktyczno-edukacyjne oraz badania ewaluacyjne) – 30 pkt.

B/ oceny kalkulacji kosztów zadania pod kątem ich celowości, oszczędności oraz efektywności wykonania – 30 pkt.

C/ proponowanej jakości wykonania zadania i udokumentowanych kwalifikacji osób, przy udziale których będzie realizowane zadanie – 20 pkt.

D/ udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację inicjatywy – 10 pkt.

E/ wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna inicjatorów przedsięwzięcia – 10 pkt.

Maksymalna liczba pkt. – 100 pkt.

Przy rozpatrzeniu ofert komisja konkursowa uwzględni analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych lub innych zadań na rzecz mieszkańców gminy, w przypadku podmiotów które w latach poprzednich takie zadania realizowały na rzecz Gminy, biorąc pod uwagę rzetelność, terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na te cele środków – z możliwością przyznania dodatkowo 10 pkt. z tego tytułu.

  1. Za ofertę zaopiniowaną pozytywnie uważa się każdą, która uzyska średnią punktów minimum 60%, wynikającą z indywidualnej oceny. Dotacje otrzyma organizacja lub organizacje, których oferty zdobędą najwyższą liczbę punktów.

  2. Oferty zostaną rozpatrzone w terminie do dnia 2 lipca 2025r.

  3. Oferty rozpatrzy komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy.

  4. Komisja sporządzi ze swoich posiedzeń protokół zawierający punktację i wnioski o przyjęciu lub odrzuceniu oferty. Decyzja komisji podlega zatwierdzeniu przez Wójta Gminy.

  5. Wykaz podmiotów, które otrzymały dotację z przyznaną kwotą zostanie opublikowany:

1) w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Przemyśl;
2) w siedzibie Urzędu Gminy w Przemyślu w miejscu przeznaczonym na
zamieszczanie ogłoszeń;
3) na stronie internetowej Gminy i Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Przemyślu

  1. W przypadku, gdy organizacja otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed zawarciem umowy oferent winien dokonać uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania, w tym dokonanie aktualizacji opisu poszczególnych działań, korekty kosztorysu oraz harmonogramu oferty.

  2. Po ogłoszeniu wyników otwartego konkursu ofert i ewentualnie dokonaniu aktualizacji, o której mowa w pkt 8, bez zbędnej zwłoki zostaną zawarte umowy z podmiotami/oferentami na realizacje zadania publicznego.

  3. W umowie zostaną określone m.in.: kwota udzielonej dotacji, zakres rzeczowy zadania, termin realizacji zadania, termin sprawozdawczości, sposób kontroli realizacji zadania.

  4. Od decyzji Wójta Gminy nie przysługuje tryb odwoławczy.

  5. Dotacja zostanie przekazana w 2025r. na konto oferenta zgodnie z zawarta umową.

  6. Konkurs ofert unieważnia się w sytuacji, gdy nie złożono żadnej oferty lub żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów zawartych w ogłoszeniu.

 

Przemyśl. 2025-06-10

 

Wójt Gminy Przemyśl

Marek Wasiewicz

 

RW/RW.

 

Nie odnaleziono wydarzeń w wybranym okresie.

Zegar

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Czerwiec 2025 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny

Imieniny: