Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Przemyślu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://gopsprzemysl.naszops.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Treści niedostępne: Dokumenty w postaci skanów Nieopisane zdjęcia Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności Oświadczenie sporządzono dnia 2025-03-14 Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Anna Nowakowska — mejlowo gopsprzemysl@gminaprzemysl.pl lub telefonicznie 16 888 9442.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Przemyślu mieści się w budynku przy ulicy płk. Marcina Borelowskiego 1, na pierwszym piętrze, w którym odbywa się obsługa interesantów. Dostęp jest możliwy wyłącznie z wykorzystaniem schodów. W tym samym budynku mieści się również Urząd Gminy Przemyśl. GOPS nie dysponuje pochylniami, platformami, informacjami głosowymi, pętlami indukcyjnymi. Obok budynku, w którym mieści się siedziba GOPS-u, zlokalizowany jest ogólnodostępny parking, jednak parking nie należy do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Przemyślu. Tereny, na których jest parking należą do Wspólnoty Mieszkaniowej, Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji oraz do Przemyskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Na istniejącym parkingu brak wydzielonych stanowisk postojowych dla osób z niepełnosprawnościami. Parking nie jest dostępny z poziomu chodnika, brak obniżonych krawężników. Dostęp budynku dla pieszych i osób z niepełnosprawnościami ruchowymi od strony ul. płk. Marcina Borelowskiego jest bardzo utrudniony ze względu na możliwość skorzystania jedynie ze stromych schodów łączących chodnik położony na skarpie z obiektem, który jest w zaniżeniu. Budynek nie jest przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Brak podjazdów i windy dla wózków. Szerokość drzwi nie jest przystosowana do korzystania przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich. Przy schodach zamontowane są barierki. Brak toalety dla osób niepełnosprawnych. W Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego dla osób niesłyszących i niedosłyszących. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem jest wyposażenie psa w uprząż oraz posiadanie certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoby niepełnosprawne, które chcą załatwić sprawę w Ośrodku Pomocy Społecznej mogą zgłosić się telefonicznie do Ośrodka (tel. 16 679 11 94). Zostanie do nich skierowany pracownik właściwy dla danej sprawy.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Anna Nowakowska, adres poczty elektronicznej gopsprzemysl@gminaprzemysl.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 16 679 11 94. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.