Wójt Gminy Przemyśl
ogłasza otwarty konkurs ofert
na wsparcie realizacji zadania publicznego z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i przeciwdziałania przemocy
w 2025 roku
- 
	Podstawa prawna konkursu: 
Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 32, art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 571) i rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu ds. Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018r. poz. 2057) oraz Uchwały Rady Gminy Przemyśl Nr LXXII/526/2023 z dnia 28 grudnia 2023r. w sprawie przyjęcia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii w Gminie Przemyśl na lata 2024-2026.
- 
	Konkurs adresowany jest do: 
1/ organizacji pozarządowych w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
2/ innych podmiotów wskazanych a art. 3 ust. 3 ww. ustawy.
- 
	Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych do realizacji tego zadania: 
- 
	Przedmiotem konkursu jest prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej wśród dzieci i młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem lokalnych inicjatyw i przedsięwzięć środowiskowych oraz szkolnych o charakterze profilaktyki uniwersalnej i zintegrowanej, w ramach organizacji wypoczynku wakacyjnego dla dzieci i młodzieży na terenie Gminy Przemyśl, adresowanych do rodzin/mieszkańców Gminy Przemyśl zgodnie z Gminnym Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Przemyśl na lata 2024-2026 w okresie VII-IX 2025r. 
- 
	W ramach zadania mogą być realizowane; 
1/ profesjonalne programy profilaktyczno-edukacyjne w szkołach oraz lokalne kampanie profilaktyczne,
2/ inicjatywy i przedsięwzięcia środowiskowe oraz szkolne propagujące zdrowy styl życia; o charakterze organizacji pożytecznie spędzonego wolnego czasu z elementami edukacji oraz profilaktyki w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom psychosomatycznym i behawioralnym oraz przeciwdziałania przemocy,
3/ inicjowanie i wspieranie działań podejmowanych przez organizacje trzeźwościowe,
społeczność lokalną, parafie, szkoły - zmierzających do organizacji imprez edukacyjnych
i trzeźwościowych dla dzieci, młodzieży i dorosłych integrujących lokalne środowiska,
4/ zakup nagród i materiałów na konkursy oraz materiałów dydaktycznych do
przeprowadzenia zajęć profilaktycznych,
- 
	Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania w 2025 r. w preliminarzu Gminnego Programu Profilaktyki, Rozwiazywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii – 45 000,00 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy zł). 
- 
	Zasady przyznawania dotacji 
- 
	Dotacja zostanie przyznana na podstawie wybranych ofert i zawartych umów, a następnie przekazana na rachunek bankowy wskazany przez oferentów. 
- 
	Dotacja może być przyznana jedynie na dofinansowanie zadań, o których mowa w ogłoszeniu konkursowym. 
- 
	Dofinansowanie nie może przekroczyć 85% całkowitych kosztów zadania. Podmiot ubiegający się o dofinansowanie musi wykazać co najmniej 15% wkład własny składający się z wkładu finansowego lub osobowego, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków. 
- 
	Z dotacji przyznanej w ramach niniejszego konkursu, w szczególności nie mogą być pokrywane wydatki: 
a/ poniesione przed podpisaniem umowy,
b/ niezwiązane bezpośrednio z realizacją danego zadania.
- 
	Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji. 
- 
	Wybór oferty nie gwarantuje przyznania środków we wnioskowanej wysokości; może być ona skorygowana w ramach negocjacji dot. zakresu, form i kosztów zaproponowanego projektu. 
- 
	Zastrzega się możliwość rozdzielenia przeznaczonej kwoty dotacji pomiędzy kilku oferentów. Wysokość dotacji określona będzie każdorazowo w umowie. 
- 
	Termin i warunki realizacji zadania: 
- 
	Zadanie musi być zrealizowane w terminie do 30 września 2025r. Szczegółowy harmonogram realizacji zadania określa oferent. 
- 
	W ramach realizacji zadania podmiot powinien w szczególności realizować profilaktykę uzależnień dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym zgodnie z Gminnym Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Przemyśl na lata 2024-2026. 
- 
	Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi przepisami i standardami, w zakresie opisanym w ofercie, z uwzględnieniem ewentualnej aktualizacji. 
- 
	Szczegółowe warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie. 
- 
	Oferent w terminie przewidzianym umową przedstawia sprawozdanie z wykonania zadania publicznego wg. Wzoru stanowiącego załącznik Nr 5 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu ds. Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018r. poz. 2057). 
- 
	Termin i warunki składania ofert: 
- 
	Oferty należy składać w formie pisemnej na formularzu stanowiącym załącznik Nr 1 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu ds. Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018r. poz. 2057) do dnia 30 czerwca 2025r. – godz. 12.00 w Urzędzie Gminy w Przemyślu, ul. płk. M. Borelowskiego 1, 37-700 Przemyśl, z dopiskiem „Konkurs Ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego z zakresu profilaktyki i przeciwdziałania uzależnieniom w 2025r.”. Oferty należy składać w zaklejonych kopertach z oznaczeniem podmiotu składającego ofertę. 
- 
	Oferty mogą zostać przesłane pocztą na adres Urząd Gminy w Przemyślu, decyduje wówczas termin wpływu do urzędu. 
- 
	Oferty złożone po terminie zostaną zwrócone oferentowi bez rozpatrzenia. 
- 
	Do ofert należy dołączyć następujące załączniki: 
a/ aktualny odpis z rejestru lub odpowiedniego wyciągu z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących,
b/ aktualny statut,
c/ oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami konkursu i o nie prowadzeniu postępowania egzekucyjnego wobec podmiotu ubiegającego się o dofinansowanie,
d/ pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli (w przypadku gdy umowę będą podpisywały osoby inne niż uprawnione do reprezentacji zgodnie ze statutem i odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego).
e/ klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku ze złożeniem oferty na realizację zadania publicznego.
WW. załączniki stanowią integralną część oferty.
- 
	Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wybory oferty. 
- 
	Warunkiem dokonania oceny merytorycznej ofert jest spełnienie wymogów formalnych: 
a/ złożenie oferty w wyznaczony w ogłoszeniu sposób i ustalonym terminie,
b/ złożenie oferty we wskazanym miejscu,
c/ złożenie oferty przez podmiot do tego uprawniony, którego działalność statutowa zgadza się z zakresem zadania publicznego, będącego przedmiotem konkursu (potwierdzone odpowiednim zapisem w statucie),
d/ złożenie oferty na właściwym formularzu,
e/ dołączenie do oferty wszystkich wymaganych załączników,
f/ opieczętowanie oferty i podpisanie jej przez osoby do tego uprawnione, które zgodnie z postanowieniami statutu lub innego aktu upoważnione są do reprezentowania oferenta na zewnątrz i zaciągania w jego imieniu zobowiązań,
g/ złożenie oferty realizacji zadania zgodnego z celami i założeniami konkursu,
h/ zadeklarowanie wymaganego wkładu własnego lub wkładu osobowego (w tym pracy społecznej lub świadczeń wolontariuszy).
- 
	Kryteria merytoryczne wyboru najkorzystniejszej oferty: 
A/ możliwości realizacji zadania (w tym: realności realizacji działań przy zaproponowanym harmonogramie, adekwatności do planowanych działań i kosztów, trwałości, oddziaływanie społeczne i profilaktyczno-edukacyjne oraz badania ewaluacyjne) – 30 pkt.
B/ oceny kalkulacji kosztów zadania pod kątem ich celowości, oszczędności oraz efektywności wykonania – 30 pkt.
C/ proponowanej jakości wykonania zadania i udokumentowanych kwalifikacji osób, przy udziale których będzie realizowane zadanie – 20 pkt.
D/ udziału środków finansowych własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację inicjatywy – 10 pkt.
E/ wkładu rzeczowego, osobowego, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna inicjatorów przedsięwzięcia – 10 pkt.
Maksymalna liczba pkt. – 100 pkt.
Przy rozpatrzeniu ofert komisja konkursowa uwzględni analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych lub innych zadań na rzecz mieszkańców gminy, w przypadku podmiotów które w latach poprzednich takie zadania realizowały na rzecz Gminy, biorąc pod uwagę rzetelność, terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na te cele środków – z możliwością przyznania dodatkowo 10 pkt. z tego tytułu.
- 
	Za ofertę zaopiniowaną pozytywnie uważa się każdą, która uzyska średnią punktów minimum 60%, wynikającą z indywidualnej oceny. Dotacje otrzyma organizacja lub organizacje, których oferty zdobędą najwyższą liczbę punktów. 
- 
	Oferty zostaną rozpatrzone w terminie do dnia 2 lipca 2025r. 
- 
	Oferty rozpatrzy komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy. 
- 
	Komisja sporządzi ze swoich posiedzeń protokół zawierający punktację i wnioski o przyjęciu lub odrzuceniu oferty. Decyzja komisji podlega zatwierdzeniu przez Wójta Gminy. 
- 
	Wykaz podmiotów, które otrzymały dotację z przyznaną kwotą zostanie opublikowany: 
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Przemyśl;
2) w siedzibie Urzędu Gminy w Przemyślu w miejscu przeznaczonym na
zamieszczanie ogłoszeń;
3) na stronie internetowej Gminy i Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Przemyślu
- 
	W przypadku, gdy organizacja otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed zawarciem umowy oferent winien dokonać uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania, w tym dokonanie aktualizacji opisu poszczególnych działań, korekty kosztorysu oraz harmonogramu oferty. 
- 
	Po ogłoszeniu wyników otwartego konkursu ofert i ewentualnie dokonaniu aktualizacji, o której mowa w pkt 8, bez zbędnej zwłoki zostaną zawarte umowy z podmiotami/oferentami na realizacje zadania publicznego. 
- 
	W umowie zostaną określone m.in.: kwota udzielonej dotacji, zakres rzeczowy zadania, termin realizacji zadania, termin sprawozdawczości, sposób kontroli realizacji zadania. 
- 
	Od decyzji Wójta Gminy nie przysługuje tryb odwoławczy. 
- 
	Dotacja zostanie przekazana w 2025r. na konto oferenta zgodnie z zawarta umową. 
- 
	Konkurs ofert unieważnia się w sytuacji, gdy nie złożono żadnej oferty lub żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów zawartych w ogłoszeniu. 
Przemyśl. 2025-06-10
Wójt Gminy Przemyśl
Marek Wasiewicz
RW/RW.

 
                      
                         
                        